Nieuw: lokaal adverteren op Spotify

Eigenlijk ben ik heel trots: ook voor MKB kunnen we nu als één van de eerste marketingbureaus adverteren op Spotify met kleine budgetten. Tussen de muziek en podcasts kunnen luisteraars in aanraking komen met lokale bedrijven.

Adverteren is al mogelijk met een mediabudget vanaf € 250 en je betaalt niks extra’s voor de audio ad. Juist voor de (kleinere) MKB’er is het mooi dat er nu meer mogelijkheden zijn om heel lokaal te adverteren dan alleen Google Ads, Bing Ads en Facebook.

Audio-advertenties op Spotify

Wereldwijd heeft Spotify 286 miljoen actieve gebruikers, waarvan 156 miljoen met een gratis account. Audio ads spelen alleen af bij de gratis Spotify-accounts. Gebruikers met een premium abonnement horen geen advertenties. De advertenties zijn maximaal 30 seconden lang en worden vóór het afspelen van de muziek en podcasts afgespeeld of tussen nummers door.

Uitgebreide targeting om te adverteren op Spotify

Lokale targeting

Met de lokale targeting is het mogelijk om uitsluitend te adverteren in het verzorgingsgebied van je bedrijf. Richt je je op klanten in Leeuwarden? Dan heeft het geen zin om je advertentie te laten horen bij mensen in Amsterdam. Met de opties voor targeting van Spotify komt jouw boodschap aan bij de juiste doelgroep. Uiteraard kun je naast de locatie ook targeten op leeftijd en geslacht.

Targeting op interesse, real-time context, genre en device

Behalve targeting op basis van locatie en demografische gegevens kun je je audio-advertentie ook richten op gebruikers, gebaseerd op hun Spotify-gebruik. Dit is mogelijk om basis van interesse (bijvoorbeeld: partying, voor mensen die regelmatig naar party-playlists luisteren ), real-time context (bijvoorbeeld: dinner, of workout) en genre (bijvoorbeeld: Indie).

Ben je bijvoorbeeld een sportschool en wil je nieuwe leden werven? Dan is een advertentiecampagne gericht op mensen die een work-out playlist luisteren ideaal! En natuurlijk stellen we alles zo in dat de advertentie alleen te horen is voor mensen in een bepaalde gemeente of regio.

Tot eind juni 20% korting

Wil je experimenteren met Spotify Ads? Adverteren op Spotify is nu al mogelijk met een mediabudget van € 250. De commercial wordt zonder meerkosten geproduceerd door Spotify. Tot eind juni is er bovendien een korting van 20% op alle campagnes, dus neem snel contact op met RegiOnline Marketing voor meer info en een vrijblijvend campagneplan!