Adverteren op Spotify

Spotify is één van de grootste muziekplatformen en heeft een groot aantal gebruikers die je kunt bereiken door te adverteren op Spotify. Luisteraars horen jouw advertentie tussen de nummers door, zodat er maximale aandacht is voor je merk. RegiOnline Marketing is één van de eerste bureaus die advertenties kan inkopen voor het MKB met een mediabudget vanaf € 250.

Het bereik van Spotify voor lokale advertenties

Wereldwijd heeft Spotify 286 miljoen gebruikers (eerste kwartaal 2020). Specifieke cijfers van Nederland zijn er niet, maar in Europa heeft 49% van de gebruikers een gratis account en krijgt dus advertenties te horen.

Voordelen van adverteren op Spotify

Je doelgroep bereiken is een belangrijk uitgangspunt bij adverteren. En dan het liefst zo nauwkeurig mogelijk, zodat je niet betaalt voor bereik onder mensen die niet tot je doelgroep behoren. Op Spotify kunnen we heel gericht de advertenties laten horen aan je doelgroep op basis van:

  • Locatie: een specifieke gemeente, provincie of land
  • Leeftijd en geslacht
  • Luisteren naar een bepaalde artiest: K3 als je ouders wil bereiken! 🙂
  • Interesse in een bepaald genre
  • Momenten waarop geluisterd wordt: tijdens sporten, of tijdens eten

Inclusief productie audio ad

Heb je geen audio ad op de plank liggen? Geen probleem! Als je gaat adverteren op Spotify dan is de productie van een eigen audio ad inbegrepen. We werken samen een pakkende tekst uit die past bij je campagne. Een professionele voice-over spreekt je commercial in en met muziek eronder is je audio ad klaar om te gebruiken!

Start met adverteren op Spotify

Bij RegiOnline Marketing snappen we hoe het MKB werkt – we behoren er zelf ook toe. Behalve je bedrijf lokaal onder de aandacht brengen met advertenties op Google kunnen we je nu ook helpen met lokaal adverteren op Spotify. Neem vrijblijvend contact op voor alle mogelijkheden!