Wat kost online adverteren?

Online adverteren kan letterlijk al vanaf 1 cent. Al zul je er dan natuurlijk niet zo veel mee bereiken. Het voordeel van online reclame is dat je heel flexibel kunt zijn in je budget. Maar, behalve de advertentiekosten zul je in de meeste gevallen ook rekening moeten houden met de volgende kosten:

  • Display marketing: creatie van banners
  • E-mailmarketing: opmaak en verzending
  • Social media: creatie van content en advertentiebudget

Creatie van content

Eigenlijk heb je bij alle vormen van online reclame wel content nodig. Tenzij je zelf beschikt over goede schrijfvaardigheden of kunt vormgeven zal contentcreatie geld kosten. Als je goede schrijfkwaliteiten hebt dan zijn advertentieteksten voor advertenties in Google Ads of advertenties in Bing nog het meest eenvoudig te maken, hiervoor heb je namelijk geen beeldmateriaal nodig.

Advertentiekosten

Een groot deel van de kosten voor online adverteren zal zitten in advertentiekosten. Dit zijn de kosten die je betaalt om vertoond te worden. Dat kan zijn voor een banner, maar ook voor een gesponsorde post op social media. Een post op social media zal door het algoritme slechts een deel van de volgers bereiken. Wil je dit bereik vergroten, dan is het verstandig om de post als gesponsord bericht in te zetten. Je betaalt dan per vertoning, klik of vertoning. De kosten worden gebaseerd op een veilingmodel en zijn ook afhankelijk van targeting.

Meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag meer over de verschillende mogelijkheden om online nieuwe klanten uit de regio aan te trekken.

Neem vrijblijvend contact op