MKB benchmark 2018: wat doet het MKB online?

Onze klanten horen we het regelmatig zeggen: ik houd me niet zo bezig met online marketing. En toch speelt internet een grote rol voor iedere organisatie. Potentiële klanten gaan bijvoorbeeld op zoek naar reviews, of iemand googelt voor een schoenmaker in de buurt.

In de MKB benchmark 2018 is onderzocht welke rol ‘online’ tegenwoordig speelt voor het MKB.

Uitkomsten benchmark
Een paar interessante feitjes en ontwikkelingen uit deze benchmark:

  • Ondernemers zien hun website vooral als visitekaartje (44%) en servicekanaal (20%);
  • 70% van de ondernemers weet niet exact hoeveel bezoekers de website heeft;
  • Zoekmachines zijn voor 50% van de bedrijven de belangrijkste bron voor (nieuwe) bezoekers;
  • 39% van de bedrijven besteedt minder dan 1 uur per week aan social media;
  • 34% van het MKB adverteert op social media;
  • Verbeteren van online vindbaarheid is voor 53% de grootste uitdaging.

Werk aan de winkel!
Aan ambities in het MKB meestal geen gebrek, nu de uitvoering nog. Begin klein en zorg ervoor dat je bedrijf goed vindbaar is op internet als mensen zoeken op je bedrijfsnaam en als ze zoeken naar producten en diensten die je levert. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de mogelijkheden van online marketing zijn breed en de beschikbare data kan overweldigend zijn. Wil je er graag hulp bij hebben? Neem dan contact op voor een vrijblijvende kennismaking.